Wat houden consult voorbereidende vragenlijsten in?
Deze vragenlijsten, die ongeveer 2 weken voor een afspraak worden verstuurd, bieden ketenzorgpatiënten de mogelijkheid om in het beveiligde patiëntenportaal MijnGezondheid.net vooraf hun specifieke gezondheidssituatie te delen.
Patiënten worden hiermee gestimuleerd om vooraf aan het spreekuur na te denken over zijn/haar gezondheid en over welke onderwerpen hij/zij graag in gesprek wil met de POH. Daarnaast heeft de POH door minder registratietijd meer tijd voor een verdiepend gesprek.
Voordelen voor ketenzorgpatiënten:
- Gerichte, op maat gemaakte zorg
- Meer tijd voor persoonlijke vragen en zorgen
- Actieve betrokkenheid bij het zorgproces
Ondersteuning HCDO bij implementatie
Het goed implementeren van de CVV vraagt zowel tijd en investering van zorgverleners als van patiënten. De HCDO ondersteunt praktijken door het aanbieden van webinars en praktijkbezoeken door ervaren POH’s en het ontwikkelen van communicatie materiaal die praktijken kunnen gebruiken naar hun patiënten toe.
Sinds ik met de Consult Voorbereidende Vragenlijsten werk, merk ik dat ik meer tijd over houd tijdens mijn spreekuur en andere gesprekken heb met mijn patiënt.
Meer weten?
Neem contact op met Laura van den Hoek, manager Ketenzorg & Innovatie.